نحوه اول ارسال اس ام اس و به چه افرادی ارسال کنیم؟


این نحوه قدیمی تر که نسبتا منسوخ شده است ارسال اس ام اس از طریق Gsm modem و سیم کارت است .



روش اول ارسال پیغام کوتاه و به چه افرادی ارسال کنیم؟

این روش بـه خاطر محدودیت ها و عیوب زیر بعد از مدتی منسوخ شد:
1- سرعت پایین ارسال به طوری که ارسال 5000 عدد پیغام کوتاه در این روش نیازمند ساعت ها زمان بود
2- جهت دریافت پیغام کوتاه مخاطبان در این نحوه میبایست رایانه روشن باشد.
3- امکان ارسال های منطقه ای و یا ارسال تفکیک شهر و استان در این روش مقدور نبود
4- امکان مصرف از نرم افزار و بانک اطلاعاتی موجود در آن تنها در سیـستم وجود داشت و قابلیت اتصال همزمان از چند سیسـتم میسر نبود.

• راهنمای دوم ارسال پیغام کوتاه


از ویژگی ها ی ارسال پیامک از طریق اینترنت میتوان بـه مسائل زیر اشاره کرد:
1- سرعت بالای ارسال طوری که 5000 اس ام اس را میتوان ظرف کمتر از 5 دقیقه ارسال نمود.
2- قابلیت ارسال پیامک ساکنین منطقه ویِژه و یا ارسال تفکیک شهر و استان
3- دریافت اس ام اس مخاطبین توسط سامانه در هر ساعت از شبانه روز بدون نیاز بـه روشن بودن سیسـتم
4- قابلیت اتصال بـه صورت همزمان از طریق چندین سیـستم در شعبات مختلف

هر بار چه تعداد پیغام ارسال کنیم

نکته با اهمیت دیگر اینکه سعی بکنید به جای ارسال یکباره پیغام های انبوه ، آن رابه چند بازه تقسیم کرده و فاصله زمانی مناسب ارسال بکنید . عنوان مثال در صورتی که مرکز تجاری که یک تلفن جهت جواب گویی به مخاطبین خود دارد بخواهد یک پیغام را یک باره برای 50000 نفر ارسال نماید خوبتر است این پیغام را 10 ارسال پنج هزارتایی تقسیم کرده و فاصله زمانی ساعت ارسال نماید . در مثال فوق حتی اگر بازه ارسال را به 20 بازه 2500 تایی تقسیم نماید بازخورد بهتری خواهد داشت چرا که در صورتی که مخاطب شما ارتباط بگیرد و اشغال بودن خط یا انتظار مکالمه روبرو شود ممکن است دیگر ارتباط نگیرد.
پیشنهاد ما به اکثر مشتریان این است که سعی کنند پیغام های ارسالی را به صورت هر روز در بسته های 2 تا 3 هزارتایی ارسال کنند و این روند را هر روز ادامه دهند.گاها پیامی ارسال شده است و مخاطب یک هفته و یا ماه بعد جهت کسب اطلاعات ارتباط گرفته است. پس سعی بکنید برای ارسال پیغام های تبلیغاتی برنامه ریزی مدون و منظمی داشته باشید تا بتوانید از این رسانه تبلیغاتی بهترین مصرف را ببرید و تاثیر این رسانه را نسبت سایر رسانه های تبلیغاتی متوجه شوید. تعدادی که ارسال می شود با توجه بـه گستردگی مرکز تجاری میتواند به 100 هزار پیغام در روز نیز برسد.نکته با اهمیت این است که جهت انجام یک تبلیغات منسجم از طریق اس ام اس لازم است هر روز تعداد معین ی پیغام ارسال شود بعد از مدتی خواهید دید که این روش ارسال دارای بازخورد بسیار عالی خواهد بود طوری که اکثر مشتریان بعد از تست این روش اکثر تبلیغات را کنار گذاشته و تنها تبلیغات پیامکی را در برنامه قرار میدهند.

ترین زمان برای ارسال پیام

با توجه به تجربه بدست آمده توسط کاربران زمان مناسب برای ارسال پیغام صبح ها از ساعت 8 الی 11 و بعداز ظهر از ساعت 15 الی 19 است . روزهای تعطیلل میتواند در برخی مسائل زمان مناسبی برای ارسال پیغام تبلیغاتی باشد شرط آنکه قابلیت جواب گویی تلفن ها وجود داشته باشد چرا که ی یک اس ام اس تبلیغاتی ارسال می شود مخاطبینی که نسبت به آن خدمات احساس نیاز کنند همان لحظه تصمیم شماره گیری مینمایند و در صورتی که جوابی دریافت نکنند آن پیغام را فراموش خواهند کرد.
به چه افرادی پیغام بفرستیم

فرض بکنید شما تولید کننده سری لوازم آرایشی مخصوص زنان هستید جهت معرفی این محصول از طریق پیامک چگونه عمل میکنید؟آیا بـه جای ارسال پیامک به صورت تصادفی خوبتر نیست ارسال پیامک داروخانه ها و مراکز فشیوه لوازم بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهید ویا اگر میخواهید این پیغام را بـه عموم مردم ارسال بکنید این کار را بر طبق تفکیک جنسیت انجام دهید تا این پیغام تنها به دست خانم ها برسد. توجه شما را مثال دیگری جلب میکنم. فرض بکنید شما تولید کننده کالاها و لوازم پزشکی میباشید جهت تبلیغ مصول خود چگونه عمل میکنید.اگر بخواهید از پیامک جهت تبلیغات مصرف بکنید این پیامک باید برای چه افرادی ارسال شود.
خوب نیست جای اینکه ما این پیغام را عموم مردم ارسال کنیم تنها بـه پزشکان که گروه هدف ما هستند ارسال کنیم.
تمام مراکز و بنگاه های تجاری باید گروه های هدف خود را شناخته و تبلیغات خود را بر روی آن گروه های هدف متمرکز کنند.گروه هدف روش گاه زبان میتواند تمام مردم باشند ولی مطمئنا گروه هدف یک آموزش گاه مکانیک تمام مردم نیستند.پیشنهاد ما این است که قبل از انجام هرگونه تبلیغات مشتریان را دسته بندی کرده و نقد بکنید مشتریانتان در چه محل هایی حضور دارند.هر چه خدمات و محصولات ی که شما ارائه میکنید ویِژه تر باشد باید دسته بندی و تعیین گروه هدفتان دقیق تر انجام شود.
شرکت های بسیاری بوده اند که بعد از انجام هزینه های میلیونی جهت تبلیغات خود هیچ بازخوردی کسب نکرده اند و بعد از تحلیل معین شده است این شرکـت ها بدون دسته بندی مشتریان خود شروع تبلیغات کرده اند که هیچ سودی نداشته است. اگر شما خدماتی ارائه میدهید که تنها برای کمپانی های صنعتی اصفهان کاربرد دارد ارسال پیامک بـه کلیه ساکنین اصفهان نه فقط از لحاظ هزینه صرفه نبوده بلکه بازده مناسبی نیز نخواهد داشت.
در سامانه پیغام کوتاه کمپانی عصر آسیا نزدیک به سیصد گروه بانک اطلاعاتی از مشاغل مختلف استان و کشور موجود است .ارسال بر طبق این بانک های اطلاعاتی که ارسال هدفمند نامگذاری می شود از لحاظ اقتصادی بسیار صرفه بوده و از اتلاف و انرژی نیز پیشگیری مینماید. شما خود نیز میتوانید بـه جمع آوری اطلاعات مخاطبینتان بپردازید در ادامه به توضیح شیوه هایی جهت جمع آوری بانک های اطلاعاتی میپردازیم.