چگونه سرویس دهنده پیغام کوتاه انتخاب کنیم؟



ارسال اس ام اس
برای انتخاب مجموعه ارائه دهنده سرویس SMS باید به مسائل بسیاری دقت بکنید ، مسائل ی از عبارت هزینه ها ، پشتیبانی ، کیفیت و ... ، این مقاله که بر طبق نوشته ای از وب سایت DevelopersHome.com نگارش شده است شما را در انتخاب یک سرویس دهنده مناسب راهنمائی می نماید .

سایت "DevelopersHome.com" یک فهرست 11 نکته ای که یک مجموعه پیش از انتخاب یک ارائه دهندۀ خدمات پیام کوتاه باید ارزیابی نماید را منتشر کرده است . اینها سئوالاتی کلیدی هستند که قبل از خرید باید جوابشان را بدانید :

1- هزینه ارسال هر پیام کوتاه چقدر است؟

هزینۀ پیغام کوتاه در وقت انتخاب یک ارائه دهندۀ خدمات SMS علت مهمی است. ارائه دهندگان خدمات پیغام کوتاه از نظر سیستم محاسبه هزینه هر پیامک دو دسته تقسیم می شوند :

بر طبق اعتبار :

کاربر مبلغی بعنوان شارژ پرداخت می نماید و با ارسال هر پیام کوتاه مبلغی از شارژ وی کسر می شود. بطور مثال کاربری 10 هزار تومان شارژ پرداخت می نماید که به ازای ارسال هر SMS ده تومان از شارژ وی کسر می شود .

بر طبق تعداد پیام کوتاه :

بطور کلی هزینه های بلند مدت در سیستم اعتباری ارزانتر از زمانی است که هزینه ها بر طبق تعداد پیام کوتاه محاسبه میشود .

2- آیا هزینه های جانبی دیگری وجود دارد؟

برخی ارائه دهندگان خدمات پیغام کوتاه ممکن است بخشی از هزینه های مربوط به خدماتشان را پنهان کنند تا سرویس SMS آنها ارزانتر بنظر برسد. مسائل ی از قبیل هزینه های تنظیمات ، پشتیبانی و غیره. قبل از خرید مطمئن شوید هزینه های جانبی دیگری وجود ندارد .

3- آیا برای خرید پیغام کوتاه حداقلی وجود دارد؟

بیشتر ارائه دهندگان خدمات SMS چیزی بنام حداقل خرید دارند و از مشتریانشان می خواهند که در هر بار خرید برای مثال حداقل 5000 اعتبار یا بیشتر خرید نمایند. خوب است شرکت ی را انتخاب نمائید که دارای حداقل خرید کم و یا فاقد آن باشد .

4- آیا پیام کوتاه خریداری شده دارای تاریخ انقضاء است ؟

در برخی ارائه دهندگان خدمات پیام کوتاه اگر اعتبار خریداری شده در یک دورۀ زمانی معین ( برای مثال 3 ماه ) مورد مصرف قرار نگیرد باطل می شود. بهتر است خدمات دهنده ای را انتخاب بکنید که چنین محدودیتهائی نداشته باشد .

5- گستردگی پوشش شبکۀ ارائه دهندۀ خدمات پیام کوتاه چقدر است؟

پوشش شبکه یک علت با اهمیت برای کاربران است ، چون این امکان وجود دارد که ارائه دهندۀ خدمات پیام کوتاه نتواند پیامها را بـه موبایل مقصد و یا اپراتورهای موبایل تحویل دهد. بررسی کنید که ارائه دهندۀ خدمات قادر ارسال SMS کلیه اپراتورهای مورد نیاز شما باشد .

7- از چه روشهائی می توان SMS ارسال کرد؟

بررسی کنیدکه آیا ارائه دهندۀ خدمات پیام کوتاه برای ارسال و دریافت SMS ،از متداول ترین پروتکل ها مانند HTTP ( رایج ترین و آسان ترین روش برای مصرف ) ، XML روی HTTP ( وب سرویس ) و DLL پشتیبانی می کندیا نه .

8- آیا برای برنامه نویسان راهنماهای جامعی جهت ارسال و دریافت SMS وجود دارد؟

راهنما و نمونه کد زبانهای برنامه نویسی مختلف از نظر برنامه نویسان فوق العاده گرانبها هستند چون می توانند در و هزینۀ شان صرفه جوئی کنند. برخی ارائه دهندگان خدمات کاربران را وادار می کنند تا پیش از دریافت راهنمای ویژه برنامه نویسان و یا کدهای نمونه از وب سایت در جائی ثبت نام کرده یا خریدی انجام دهند که لزومی ندارد .

9- آیا قابلیت مدیریت و گزارشگیری وجود دارد؟

بیشتر ارائه کنندگان خدمات پیغام کوتاه یک سیستم مدیریت اشتراک مبتنی بر اینترنت ( تحت وب ) فراهم می کنند که عملکردهای عمدۀ آنها ، مانند بررسی تعداد پیام کوتاه یا اعتبار باقیمانده و قابلیت خرید آنلاین اعتبار و ... کمابیش مشابه هستند . شرکـت های ممتاز سیستم گزارشگیری را ارائه می دهند که یادگیری و مصرف از آن آسان است و کاربران را از طریق یک فرایند نظام مند راهنمائی می کند. این خصوصیات کاربران یاری می کند تا کارآمدتر بوده و غلط ات کمتری داشته باشند .

10- آیا شرکـت ارائه کنندۀ خدمات قابلیت دریافت اس ام اس دارد؟

همۀ مجموعه ها خدمات پیغام رسانی یکطرفه - یعنی توانائی ارسال پیامک - را دارند ، ولی همۀ آنها خدمات دوطرفه که به کاربران اجازۀ دریافت SMS را می دهد ارائه نمی کنند ، چون این حالت از نظر فنی مشکل تر است. اگر شما نیاز سیستم پیغام رسانی دوطرفه دارید ( ارسال و دریافت پیغام کوتاه ) مطمئن شوید که کمپانی مورد نظر شما این قابلیت را دارد .

11- خدمات پشتیبانی چقدر معتبر است؟

یک ارائه کنندۀ خوب خدمات پیام کوتاه باید یک گروه پشتیبانی داشته باشد که درک کاملی از سیستم خود داشته باشد. اعضای گروه باید قادر باشند انواع سئوالات و اشکالات را جواب داده و حل نمایند. کیفیت خدمات پشتیبانی انعکاس دهندۀ کیفیتبقیه خدمات شرکت است ، و خریداران می بایست قبل از خرید هم پشتیبانی تلفنی و هم ایمیل را کنترل نمایند .

اس ام اس تبلیغاتی,ارسال اس ام اس,اس ام اس رایگان,پنل اس ام اس,پنل رایگان اس ام اس,پنل پیامک,ارسال اس ام اس رایگان جدید,سایت ارسال اس ام اس,پنل ارسال اس ام اس چیست؟,آموزش ارسال اس ام اس تبلیغاتی,نرم افزار ارسال اس ام اس,رزانترین پنل اس ام اس,